RAZVOJNA AGENCIJA – ODRAZ

SWOT analiza ženskog poduzetništva u RH

21.06.2023.

„SWOT analizom se na temelju strateške revizije uočavaju ključne snage, slabosti, prilike i prijetnje“ (Kotler, 2006, str.58).

Glavne snage ženskog poduzetništva u Hrvatskoj uključuju: visoku razinu obrazovanosti žena, povećani interes žena za poduzetništvo, rastući broj žena poduzetnica i smanjenje jaza između muškaraca i žena u poduzetničkoj aktivnosti, iznadprosječno sudjelovanje žena poduzetnica u ukupnom broju zaposlenih žena u usporedbi s drugim zemljama Europske unije, te aktivno poticanje razvoja poduzetničkog okruženja.

Najveće slabosti ženskog poduzetništva uključuju: teško usklađivanje privatnog i poslovnog života žena, relativno nižu prosječnu razinu obrazovanja u usporedbi s drugim zemljama Europske unije, nedostatak poduzetničkih znanja i vještina, nedostatak samopouzdanja u poduzimanju poduzetničkih inicijativa, nedovoljnu upornost u traženju potpora i nedovoljno povezivanje s drugim poduzetnicama.

Prilike za razvoj ženskog poduzetništva uključuju: intenziviranje sustavnih potpora ženama poduzetnicama, usmjerenost Europske unije na poticanje razvoja potencijala žena za poduzetništvo, jačanje udruga povezanih s ženskim poduzetništvom, uloga mentora i potpora poslovnih anđela, poboljšana koordinacija i suradnja između nositelja javnih politika, programa i inicijativa za razvoj poduzetništva žena, te potpore javnog i privatnog sektora i medija.

Glavne prijetnje razvoju ženskog poduzetništva u Hrvatskoj uključuju: tradicionalne poglede na ulogu žena u društvu, ograničene mogućnosti brzih promjena i prihvaćanje žena kao ravnopravnih subjekata u poduzetništvu. Također, prijetnje uključuju stereotipe o ženama u znanosti i tehnologiji, otežan pristup financijskim potporama, nedovoljnu aktivnost poduzetničkih mreža, visoke poreze te nedostatak potpore od strane poslovnog sektora, institucija, izvršne vlasti i medija.

Istraživanje provedeno u 77 zemalja zaključuje da su Sjedinjene Američke Države, Australija, Ujedinjeno Kraljevstvo, Danska, Nizozemska, Francuska, Island, Švedska, Finska i Norveška 10 najpoželjnijih zemalja za razvoj ženskog poduzetništva. Hrvatska se tada nalazila na 31. mjestu (Lloyd, Terjesen, 2015).

Također, primijećene su promjene trendova u usporedbi s prethodnim godinama, uključujući:

  • Povećanje broja uspješnih ženskih poduzetnika.
  • Napredak u transferu tehnologije i upravljanju poslovnim rizicima.
  • Povećanje razine obrazovanja žena poduzetnica – veći postotak visokoobrazovanih žena poduzetnica za 9%.
  • Smanjenje inovativnosti i sudjelovanja poduzetnica u tehnološkom sektoru.
  • Unatoč napretku u mnogim zemljama, još uvijek 61% zemalja ima rezultat indeksa ženskog poduzetništva ispod 50 od mogućih 100.

Projekti

Skip to content